Information om säkerhetsrelaterad incident

Den senaste veckan har det varit svårt att komma i kontakt med Byggnads via telefon, mejl och webb. Nu fungerar allt som vanligt igen. Vi beklagar om det orsakat dig besvär. Har du skickat mejl till oss och inte får svar inom ett par dagar kan du gärna mejla igen.

Publicerad:

I princip samtliga system är nu uppe och fungerar som vanligt. Inbetalningskorten för din medlemsavgift är dock försenade men kommer i din brevlåda den 21 eller 22 december (gäller dig som betalar medlemsavgiften med faktura). Du kan annars enkelt hitta din betalningsinformation under Mina sidor

Detta har hänt

På grund av en säkerhetsrelaterad incident hos vår IT-leverantör stängdes all trafik till våra IT-system ner, från den 2 december fram tills idag. Syftet med nedstängningen var förebyggande för att hindra obehöriga att komma åt våra uppgifter.

Under tiden har det inte gått att besöka byggnads.se, logga in på Mina sidor eller mejla oss. Även vissa telefonnummer har varit ur funktion.

Efter en grundlig genomgång av alla system kan vi konstatera att Byggnads IT-miljö är helt opåverkad och inga personuppgifter eller annan information har kunnat nås av tredje part.

Vår personal arbetar nu så snabbt som möjligt med att svara på mejl som skickats under nedstängningen. Har du skickat mejl till oss mellan den 2 och 8 december och inte fått svar kan du gärna skicka det igen, så inget ramlar mellan stolarna.

Även Byggnads a-kassa har påverkats av incidenten. Mer information finns på byggnadsakassa.se .

Vi beklagar alla eventuella problem som har uppstått för dig som medlem.

Har du frågor? 

Kontakta oss.

Uppdaterad: