Byggnads förbundskontor söker en erfaren och driftig ledningsassistent

Som en av två ledningsassistenter inom ledningsstaben kommer du arbeta med varierande uppgifter, allt från stort till smått. Dels handlar det om att administrativt samordna Byggnads demokratiska organisation med bland annat kongress och fullmäktige. Dels innebär det att hantera bokningar, uppvaktningar, kallelser och sköta löpande administration inom enheten.

Publicerad:

På enheten sköts även Byggnads internationella kontakter, vilket innebär kontakter såväl inom som utanför Europa. I arbetsuppgifterna ingår även fakturahantering.

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, som är självständig med förmåga att ta egna initiativ och arbeta proaktivt. Du har god förmåga att strukturera och prioritera, du har hög integritet och kan hantera konfidentiell information. Samtidigt som du är en lagspelare, serviceinriktad och har en positiv attityd.

Du behöver ha goda kunskaper i språk, förutom svenska och engelska, både i tal och skrift, gärna något av följande språk: tyska, spanska eller ryska. Dessutom behöver du ha mycket god IT-vana/MS Office och erfarenhet av ekonomisystem med fakturahantering.

Önskvärt men inget krav är att du har erfarenhet av demokratiskt styrd eller värderingsbunden organisation. Vi förutsätter att du delar arbetarrörelsens värderingar. Byggnads välkomnar sökande oberoende av funktionsnedsättning, kön, etnicitet och sexuell läggning.

Tjänsten är på heltid och tillsvidare med tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar provanställning och lönesättning enligt kollektivavtal med Handelsanställdas förbund

Närmare upplysningar lämnas av HR-Chef Heidi Svärd, 010-601 10 24. Du kan också tala med Anki Pistone, facklig företrädare, 010-601 10 83.

Ansökan mejlas till: rekrytering@fasab6f.se märkt med ”Ledningsassistent” senast den 25 april 2018. Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka gärna din ansökan redan idag.

Uppdaterad: