Byggnads och S-kvinnor ger Göran Persson trygghet

Handavtrycken kommer från Byggnads och S-kvinnors hus "Händelsernas Hus" på den nyligen avslutade bostadsmässan Bo01 i Malmö där besökarna fick välja vilket värdeord som är viktigast i deras boende. Varje värdeord motsvarades av en färg och de ord som fanns att välja på var trygghet, gemenskap, solidaritet, delaktighet och rättvisa. Trygghet som symboliserades av den gula färgen var den som fick flest handavtryck. Som god tvåa och trea kom gemenskap och rättvisa.

På torsdag, den 8 november, arrangeras ett seminarium som handlar om "Boende och livsmiljö" och som arrangeras av S-kvinnor, Byggnads och Färg, form och estetikgruppen.

Seminariet hålls på den socialdemokratiska partikongressen i Aros Congress Center, Västerås, i Puben på våning 1 mellan 15.00 och 16.30. I panelen ingår Ove Bengtsberg, Byggnads ordförande, Inger Segelström, ordförande för S-kvinnorna, Mikael Damberg, ordförande i SSU, Lennart Nilsson, socialdemokratisk ledamot i riksdagens bostadsutskott och Åke Gustavsson, socialdemokratisk ledamot i riksdagens kulturutskott.

Representanter från media är välkomna att bevaka överlämnandet av "händerna" samt själva seminariet.

Vid eventuella frågor, kontakta Monica Swärd, Byggnads,
tel 08 - 728 48 38 eller 070 - 528 49 58