Dumpa slumpen

Dåliga villkor ingen slump - Byggnads lanserar digital kampanj

Fem filmer som visar att arbetstagarnas villkor på jobbet inte är en slump. Det är Byggnads nya giv för att öka medlemsantalet.

– Vi blev stormförtjusta i Forsbergselevernas lekfulla tilltal, säger Karin Lindström, kommunikationschef på Byggnads.

Publicerad:

Nu lanserar Byggnads en digital kampanj för att få fler att se värdet i att gå med i facket – ”Dumpa slumpen”. Kampanjen började med att Forsbergs reklamskola fick ett elevuppdrag att kommunicera den fackliga värdegrunden på ett enkelt sätt.

– Vi blev stormförtjusta i det lekfulla tilltalet och har nu sett till att kampanjen blir på riktigt. Vi är mycket spända på att se hur det tas emot, säger Karin Lindström, kommunikationschef på Byggnads.

Kampanjen består av fem filmer med syfte att åskådliggöra att villkoren på jobbet inte är någon slump. Underförstått att orättvisor finns där för att arbetsgivaren tjänar på det. Filmerna kommer att spridas på sociala medier under februari och mars.

Förra året ökade antalet medlemmar i Byggnads med 480 till 102 147 medlemmar.

Uppdaterad: