Digital lansering av Fair Play Byggs årsrapport 2022

Välkommen till lanseringen av Fair Play Byggs årsrapport för 2022, där vi med branschföreträdare och politiker diskuterar problemen med brottslighet i byggbranschen – men också vilka lösningar vi vill se.

Under 2022 fortsatte tips om misstänkt penningtvätt, skattebrott och arbetsmiljöbrott att komma in till Fair Play Bygg.

Hur ska brottslighet och kriminalitet på byggarbetsplatser stoppas? Det och lite till kommer vi att diskutera tillsammans med:

Johan Davidson, statssekreterare hos infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson

Jim Svensk Larm, riksdagsledamot (S)

Peter Löfström, Hygien Bygg

Sussie Paredes Illum, utredare Fair Play Bygg

Tomas Kullberg, ordförande Byggnads Stockholm-Gotland

Kristin Andersson, vd Stockholms Byggmästareförening

Silvia Kakembo, byråchef  Arena Opinion och moderator

När? Torsdagen 23 mars kl. 12.00-13.00

Var? Digitalt på Fair Play Byggs Facebook. Följ denna länk!

Varmt välkommen!

Om Fair Play Bygg
Arbetslivskriminalitet i byggbranschen är ett växande problem som drabbar individer, företag och samhället i stort. Det vill vi –  Byggnads Stockholm-Gotland och Stockholms byggmästareförening – göra något åt. Därför initierade vi gemensamt Fair Play Bygg. Fair Play Bygg tar emot tips om misstänkt brottslighet på byggarbetsplatser i Stockholm. Tips som sedan lämnas vidare till myndigheter som Polisen, Skatteverket och Arbetsmiljöverket för vidare utredning.

Byggarbetsplatser ska vara trygga och sunda för arbetstagare och rättvis konkurrens ska råda mellan företagen.

Läs mer om Fair Play Bygg